Wil je reageren?

Je kunt op onderstaande berichten (helaas) alleen reageren als je een gmail account hebt. Ik heb ook problemen ervaren met het gebruik van Internet Explorer. Maar met Google Chrome werkt het wel uitstekend.
Verder kun je je aanmelden voor een e-mail service, dan krijg je een bericht nadat er nieuws is geplaatst. Dat kan met elk e-mail adres. Na opgave ontvang je een e-mail die je moet bevestigen, voordat het werkt. Krijg je die niet binnen 24 uur, dan is er iets fout gegaan. Geef je adres dan opnieuw in.

dinsdag 14 augustus 2012

CVSAE 2012: Met de Volvo Amazon naar zuidelijk Afrika!

Hallo volgers,

Na de geweldige vakantie met de Bottenvikentour in 2011, gaan we dit jaar naar het verre zuiden.
Wij zijn er bijna klaar voor: de Classic Volvo Southern Africa Expedition 2012.
Echt waar?! Ja, wij zijn team 4 en gaan met onze Volvo Amazon (1966) mee!

Op 31 augustus vertrekken enkele Volvofielen vanuit Kaapstad met hun Nederlandse Volvo klassieker voor een unieke en avontuurlijke tocht door Zuid-Afrika, Namibië en Botswana. De twaalf Volvo’s zijn al per schip onderweg naar Kaapstad. Van daar vertrekken de deelnemers voor een reis van ca. 6600 km, die ze met ondersteuning van Landrover Joost hopen te volbrengen. Onderweg zal worden overnacht op lokale campings en is er voldoende tijd om kennis te maken met de 3 landen, hun bewoners, en een bezoek aan de Victoria watervallen in Zimbabwe.
Uniek is de ontmoeting en samenwerking met de Volvo Owners Club van Zuid-Afrika! Zij zullen de deelnemers verwelkomen in Kaapstad en een aantal leden van de club zullen vanaf de grens van Botswana meerijden naar Durban, het eindpunt van de reis op 26 september. De Volvo Owners Club SA zal ook voor onderdelen zorgen als die nodig zijn om de klassiekers rijdende te houden.

Als je het leuk vindt, kun je ons weer volgen op onze weblog. Meld je aan op:

donderdag 22 september 2011

Extra!! - Foto's en filmpje over onze reis

Het heeft enige tijd geduurd, maar we hebben de foto's uitgezocht en op Picasa gezet. Ondertussen hebben we al menige presentatie gegeven aan familie en vrienden, waar wij in ieder geval veel plezier aan hebben beleefd. Je vindt de link naar ons foto album onderaan deze pagina of klik hier.

En we zijn geinterviewd door onze lokale tv-omroep Walraven. Het filmpje met het interview met Frans en Anja kun je hier ook zien, als je dat leuk vindt. Het duurt ongeveer 10 minuten.

Dit is het laatste bericht op deze blog. Volgend jaar start ik een nieuwe blog voor onze vakantie met de Volvo Amazon naar Zuid-Afrika, Namibie en Botswana.
Hartelijk dank voor uw belangstelling en wellicht tot dan!

vrijdag 19 augustus 2011

Epiloog - Mijmeringen na een lange reis

Ja, enige melancholie maakt zich van mij meester; 'k heb 2 dagen gewerkt deze week, maar de herinneringen aan onze reis voeren nog de boventoon. Het valt niet mee om weer in het gareel te geraken. Ondanks het vaste reisschema voelde het aan als een vrije ontdekkingstocht door Noord-Europa. We wilden graag vooruit met onze ouwe Amazon, dus het rijden voelde aan als reizen, met plezier. En we waren op reis, een ontdekkingsreis langs heel mooie steden, door mooie landschappen. We hadden niet verwacht dat het zo mooi zou zijn, maar ik ben bang dat we het virus te pakken hebben.

Hoogtepunten waren zeker de mooie steden Krakov, Riga, Talinn en Sint-Petersburg. Gezellig waren Stockholm en Gotenburg. Landelijk mooi waren Finland en Zweden met heel mooie wegen om te rijden, een heerlijke rust na de drukte van de toeristische steden. En de passage over grensovergangen naar en van Rusland zullen we nooit vergeten!

Maar vooral was het een gezellige reis, waarbij we nieuwe vrienden hebben gemaakt. Geweldig was de onderlinge samenwerking bij problemen, de interesse voor elkaar, de bereidheid om elkaar te helpen. Maar ook de ongedwongen sfeer waarbij iedereen elkaar vrij liet om te doen en laten wat men wilde. Mooi toch!

We danken iedereen voor het fijne gezelschap tijdens deze reis, het Narva-kamp voor alle ontvangen steun, en vooral Jaap en Corrie voor de organisatie.

Maar het zit erop. Nu nog de foto's uitzoeken voor de presentatie voor Regio Zuid op 9 september a.s. te Ulvenhout. En onze regionale omroep Walraven komt volgende week ook langs voor een interview. Leuk toch!

Maar zoals gezegd heeft het reisvirus ons te pakken, dus hebben we alvast ingeschreven voor Zuid-Afrika in 2012. Dat wordt vast een groot avontuur met onze Amazon! Ik ben benieuwd wat we daar allemaal mee gaan maken?

Zoals beloofd hieronder nog een paar foto's van onze reis:

VROM dag 3: In de zon wachten op de thuisreis
Jaap en Corrie worden bedankt voor de organisatie

Onze Volvo's geparkeerd voor het hotel

maandag 15 augustus 2011

We zijn weer thuis!

Nou, dat was het dan... :-(
Maar wat hebben we genoten! Van de mooie steden, het mooie weer, onze Amazon, al de uitdagingen, en het geweldige gezelschap mensen!! We hebben nieuwe landen doorkruist, nieuwe vrienden leren kennen, vele leuke mensen ontmoet. Het was een bijzondere vakantiereis waar we vast nog vaak over gaan napraten, die we nog lang zullen herinneren. En dit smaakt naar meer!!

Gisteren hebben we de laatste dag van de VROM bezocht, met onderdelenmarkt en presentaties. Het was gelukkig mooi weer want alles was buiten op het terrein voor het Volvo Museum. Een mooie lokatie aan de zee met volop ruimte voor de vele klassieke en oude Volvo's die hierop af waren gekomen. En wat stonden er mooie auto's bij! En ook heel bijzondere: zo was er een P1900 sportauto gekomen waarvan tot nu toe onbekend was dat die nog reed. Hiervan zijn er maar 67 gemaakt, en getoond werd no.34 uit 1957 die altijd familiebezit was geweest. Een zeer fraai exemplaar!
Op de markt nog een paar leuke onderdelen gescoord voor niet al teveel geld, en daarna alle auto's bekeken. Dat was het voor ons, het einde van de vakantie.
Om half vier hebben we een groepsfoto gemaakt van alle deelnemers en vervolgens ingescheept voor de reis naar Kiel. De terugreis vandaag verliep zonder problemen. Onderweg hebben we afscheid genomen van onze vrienden Peter en Maurien, en van Marc en Jeannette. Met hen hebben we een geweldig leuke vakantie gehad en we komen zeker nog een keer bij elkaar om foto's te kijken en na te praten.
Morgen zet ik nog een paar foto's op de blog.

zaterdag 13 augustus 2011

Dagje uit in Gotenburg, een leuke en gezellige stad

Vandaag lekker rustig aan gedaan. We hadden mee kunnen doen aan een toerrit, maar daarvoor moest je eerst een uur rijden, de stad uit. Daar hadden we geen zin meer in, we hebben de afgelopen dagen genoeg km's gemaakt! Dus hebben we lekker uitgeslapen, de tijd genomen voor een uitgebreid ontbijt en lekker zitten kletsen.
We zijn allen gaan winkelen; Anja is met Jeannette en Maurien de stad in gegaan, en ik ben met Marc en Peter naar de Biltema geweest ('bil' is Zweeds voor auto, afgekort van 'automobiel'). Prima verdeling dus! :-)
Daarna zijn we met z'n allen per fiets de stad gaan verkennen. Je ziet hier ook veel fietsen, dus wat dat betreft lijkt het wel wat op thuis. Het was schitterend en warm weer, dus het leek wel of alle Zweden de stad en het terras hadden opgezocht, zo druk was het. We moesten in de rij voor een drankje en een hapje. Maar iedereen was vrolijk en het was een leuke manier om de sfeer van Gotenburg te proeven, op diverse manieren.
We hebben lekker gegeten in de stad op het terras en het was beregezellig. Morgen gaan we naar de beurs en dan om half vier verzamelen voor de inscheping. Het eind komt wel heel dichtbij....  :-(
Maandag rijden we van Kiel naar huis.

vrijdag 12 augustus 2011

Dag 1 van de Volvo Rendez-vous for Owners and Members (VROM)

Vandaag hebben we de eerste dag mogen beleven van de VROM. We waren in 4 groepen en in tijdslots ingedeeld. Ons programma voor vandaag was:

1. Safety Exebition: een programma over de veiligheid van Volvo auto's en de moderne milieu-eisen die aan de auto's heden worden gesteld. Dit was wel interessant maar natuurlijk ook met behoorlijk wat reclame...

2. Volvo cars demonstration: we mochten 1,5 uur lang diverse Volvo auto's uitproberen op een demo-track. Diverse uitvoeringen van C30, S40, S60, V60, XC60, C70 en XC90 stonden voor ons klaar om te testen. Dit was het leukste onderdeel van vandaag! :-) In het begin rustig om de baan uit te proberen, maar gaandeweg ging het steeds sneller en werden de auto's aan de tand gevoeld in scherpe bochten en fors optrekken en remmen. Ik haalde op een gegeven moment een top van 140 km/u met een snelle 300 pk XC60. Dat het opletten is met zoveel power heb ik ook gemerkt, toen ik in een bocht bijna de grevel opzocht!

3. Daarna hebben we Stora Holm bezocht, de oude testbaan waar onze Amazon's en 140's indertijd zijn getest. Daar werden de botsproeven toen nog buiten gehouden.

4. Het Volvo museum, met fraaie exemplaren van de diverse modellen.

De andere groepen hadden hetzelfde programma in een andere volgorde. Dit was een zeer geslaagde dag onder een stralende zon! Morgen dag 2 van de VROM.

donderdag 11 augustus 2011

We zijn in Gotenburg

Gisteren zijn we Stockholm in geweest. We hebben de oude stad bezocht, erg mooi om rond te wandelen. We waren op tijd voor de wisseling van de wacht bij het koninklijk paleis, een hele show met muziek en al. Daarna een lunch en regen. Daarom hebben we maar een rondvaartboot genomen die ons afzette bij het openluchtmuseum. Ondanks de regen zijn we dat gaan bezichtigen, waarna we nog wat zijn gaan eten in de stad.

De reis is vandaag vlot verlopen. Prima weer om te rijden, koffie met 'oma's zelfgebakken' cake, een lekkere lunch van zalm uit het lokale meer, en een mooie route. Wat wil een mens nog meer?

Aangekomen in Gotenburg ontmoeten we Wout en Nieske, die helaas niet mee konden op deze reis, en ook Luk die met aanhanger onderweg is om zijn Kattenrug op te halen in Lulea. Een flinke rit.
We zijn blij om te zien dat het goed gaat met Wout. Ze zijn hier naartoe gekomen om de VROM mee te maken. Dat is ook ons programma voor de komende 3 dagen. Ons programma is:
Vrijdag: uitleg over veiligheid door Volvo, demonstraties met auto's, de testbaan, en het Volvo museum.
Zaterdag: een toerrit van ca. 75 km door de omgeving van Gotenburg met zo'n 200 oude Volvo's.
Zondag: de onderdelenbeurs.

Daarna vertrekken we om ca 16.00 uur naar de veerboot naar Kiel. We voelen het einde van onze vakantie naderen...